Zduńska Wola, 06.11.2024 r.
Znak sprawy: 64/2024
Do
wszystkich Wykonawców
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Dostawa oleju opałowego do obiektów oraz zakup paliw płynnych do pojazdów służbowych Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Zduńskiej Woli Sp. z o.o.”.
Pytania z dnia 05.11.2024 r.
Pytanie nr 1
Wykonawca zwraca się z prośbą o możliwość wysłania oferty w formie elektronicznej ( na wskazanego przez Państwa maila). Wiadomość zostanie zaszyfrowana w celu jej zabezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wysłanie oferty w formie elektronicznej.
Pytanie nr 2
W nawiązaniu do postanowień zawartych w Części XIV Część II Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), Formularzu ofertowym dla Części II oraz §5 ust. 1 Wzoru umowy, Wykonawca niniejszym informuje, iż przedstawiony w SWZ sposób rozliczania paliwa odnosi się wyłącznie do zakupu paliwa w trybie hurtowym. Z uwagi na fakt, iż Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, Wykonawca wnosi o zmianę sposobu szacowania wartości umowy oraz rozliczania zakupionego paliwa w odniesieniu do Części II przedmiotowego zamówienia.
Zakup paliwa realizowany na stacjach paliw poprzez tankowanie bezpośrednio do zbiorników pojazdów oraz pojemników (kanistrów) stanowi zakup w trybie detalicznym, a nie hurtowym.
Wobec powyższego Wykonawca proponuje, aby wartość zamówienia szacowana była na podstawie ceny detalicznej paliwa obowiązującej na stacji paliw Wykonawcy w dniu ogłoszenia postępowania, na terenie miasta lub gminy Zduńska Wola, z uwzględnieniem zaproponowanego przez Wykonawcę upustu.
Rozliczenie ilości zakupionego paliwa w okresie obowiązywania umowy odbywałoby się w oparciu o faktycznie zatankowaną ilość paliwa po cenie widocznej na dystrybutorze w chwili tankowania, pomniejszonej o ustalony upust oferowany przez Wykonawcę.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowany sposób ustalenia ceny paliwa. Zawarty we wzorze umowy wynika z dotychczas udzielanych zamówień w tym przedmiocie. Proponowany przez Wykonawcę nie gwarantuje wskazania jednoznacznie wysokości ceny
w całym okresie trwania umowy.
Pytanie nr 3
Wykonawca zwraca się z prośbą o możliwość zmiany terminu płatności z 21 dni od daty otrzymania na 21 dni od daty wystawienia faktury VAT.
Wykonawca wyjaśnia, że w oferowanym systemie rozliczania transakcji bezgotówkowych termin płatności od daty dostarczenia faktury nie funkcjonuje z uwagi na brak możliwości rejestrowania daty wpływu dostarczenia faktury do siedziby Zamawiającego. Termin liczony od dnia wystawienia faktury jest terminem konkretnym i jasnym dla obu stron, co wyklucza wystawianie do każdej faktury noty korygującej do terminu zapłaty.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminu płatności faktury.
Pytanie nr 4
Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie zapisu do §5 Wzoru umowy o treści: „Zamawiający wyraża zgodę na otrzymywanie faktury VAT drogą elektroniczną w postaci elektronicznego obrazu faktury w wersji pdf na poniższe adresy e-mail:
1)………………………………………….
2)………………………………………….”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę formy faktury VAT.
Pytanie nr 5
Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie zapisu do §5 Wzoru umowy o treści: „Jeżeli Zamawiający nie dokona zapłaty w terminie, Wykonawca naliczy odsetki ustawowe za każdy dzień opóźnienia oraz wezwie Zamawiającego do niezwłocznego uregulowania należności. Niezależnie od powyższego, w sytuacji określonej w zdaniu poprzednim, Wykonawca ma prawo zablokować wszystkie Karty Flotowe Zamawiającego, aż do momentu zapłaty zaległości. Do czasu uregulowania należności Karty Flotowe będą umieszczone na liście kart zablokowanych i skuteczne posługiwanie się nimi nie będzie możliwe. Odblokowanie Kart Flotowych nastąpi w ciągu 24 godzin od dnia otrzymania przez Wykonawcę potwierdzenia dokonania zapłaty zaległych należności”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowana zmianę umowy. Odsetki przysługują z mocy prawa, Zamawiający nie będzie używał kart flotowych.
Pytanie nr 6
Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie zapisu do §6 ust. 1 Wzoru umowy o treści: „5) zmiany wysokości innych czynników cenotwórczych.” Jednocześnie Wykonawca zwraca się z prośbą o naniesienie zmian w §6 ust. 2 oraz ust. 3 Wzoru umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę umowy w zakresie przesłanek zmiany ceny bowiem proponowana przesłanka do dodania jest nieprecyzyjna.
Pytanie nr 7
W przypadku wyboru Wykonawcy oferującego tylko realizację części II zwraca się z prośbą o usunięcie zapisu §7 ust. 1 pkt a) Wzoru umowy ponieważ kara odnosi się tylko do części I.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody bo kara odnosi się do obu części zamówienia.
Pytanie nr 8
W nawiązaniu do §7 ust. 1 pkt b) oraz ust. 2 pkt a) Wzoru umowy Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie słowa „niezrealizowanej” po słowach „w wysokości 5%”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na dodanie słowa niezrealizowanej.
Pytanie nr 9
W przypadku wyboru Wykonawcy oferującego tylko realizację części II zwraca się z prośbą o usunięcie zapisu §9 Wzoru umowy ponieważ zapis odnosi się tylko do części I.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody bo kara odnosi się do obu części zamówienia.
Pytanie nr 10
Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu § 10 ust. 2 wzoru umowy na: „Wykonawca zobowiązuję się do wykonania przedmiotu umowy w okresie jej trwania z tym, że każda ze stron zastrzega sobie prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia, bez żadnych roszczeń z tego tytułu.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wypowiedzenie umowy w terminie 14 dni, jest to zbyt krótki termin aby wyłonić innego wykonawcę.
Pytanie nr 11
Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie zapisu do §10 Wzoru umowy o treści: „Wykonawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Zamawiający zalega z zapłatą wynagrodzenia za okres dłuższy niż 30 dni.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowany zapis, bowiem inne zapisy umowy zabezpieczają interes Wykonawcy w przypadku opóźnienia płatności.
Pytanie nr 12
Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu § 11 ust. 1 pkt c) wzoru umowy na: „powtarzającej się (co najmniej 3-krotnie) uznanej reklamacji przez Wykonawcę dotyczącej dostarczenia paliwa, lub oleju napędowego z wadami.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.
Pytanie nr 13
Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie zapisu do Wzoru umowy o treści: „W przypadku utraty, zniszczenia lub kradzieży Karty Flotowej, Zamawiający zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia telefonicznie Wykonawcy pod numerami: ………… (od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00) lub pod nr infolinii ……………….. (poza godzinami pracy oddziału) w celu zastrzeżenia utraconej Karty Flotowej oraz dodatkowo dokonać potwierdzenia pod adresem e-mail……….. Zgłoszenia utraty Karty Flotowej przyjmowane są całodobowo na infolinii we wszystkie dni tygodnia. Przy każdym zgłoszeniu utraty Karty Flotowej należy podać numer utraconej Karty Flotowej, typ, nazwę Zamawiającego oraz numer rejestracyjny lub nazwisko kierowcy, na które została wystawiona Karta Flotowa. Zamawiający zobowiązany jest do udostępnienia Wykonawcy wszelkich informacji dotyczących okoliczności utraty Karty Flotowej, których Wykonawca może zażądać. Wykonawca bezpłatnie wyda duplikat karty lub dokona wymiany karty zniszczonej na nową nie później niż w ciągu 15 dni roboczych od daty zgłoszenia. Zamawiający ponosi odpowiedzialność za szkody poniesione na skutek transakcji dokonywanych z użyciem utraconej lub skradzionej Karty Flotowej. Wykonawca przejmuje odpowiedzialność za Transakcje Bezgotówkowe dokonane przy użyciu utraconej lub skradzionej Karty Flotowej po upływie 2 godzin, licząc od momentu przyjęcia przez Wykonawcę zgłoszenia o utracie, zniszczeniu lub kradzieży Karty Flotowej pod warunkiem, że zawiadomienie o utracie, zniszczeniu lub kradzieży Karty Flotowej zostało dokonane przez Zamawiającego w trybie określonym w poprzednim ustępie niniejszej umowy”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę, Zamawiający nie będzie używał kart flotowych.
Pytanie nr 14
Wykonawca zwraca się z prośbą o dopuszczenie, aby w sprawach nieuregulowanych umową, obowiązywał Regulamin Używania Kart Paliwowych u Wykonawcy, czyniąc jednocześnie z regulaminu załącznik do umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę, Zamawiający nie będzie używał kart flotowych.